Artyści

Ekipa, czyli głos młodego pokolenia

Każdy z nas przynajmniej raz słyszał o Ekipie Friza. To grupa składająca się z przedstawicieli młodego pokolenia, która w bezprecedensowy sposób zawładnęła rynkiem. O tym jak wygląda Ekipa, czym się kieruje oraz co sprawia, że porywa tłumy piszemy w poniższym materiale. Zapraszamy do lektury.

Ekipa – podstawowe informacje

Ekipa często nazywana też Ekipą Friza od jej założyciela – Karola „Friz” Wiśniewskiego, to polska grupa, która składa się z youtuberów i influencerów, a więc coraz odważniej wchodzących do polskiego słownika artystów. Grupa zaczęła swoje działania z końcem sierpnia 2018 roku, kiedy pojawiło się pierwsze wideo na ich kanale na YouTube. Obecnie ich profil śledzi ponad 2 mln subskrybentów a filmy zostały wyświetlone przeszło 400 milionów razy!

Początki grupy związane były z live’ami nawiązującymi do modnej w 2016 roku gry z Pokemonami. Dodatkowo na kanale Wiśniewskiego można było oglądać wideopranki realizowane ze znajomymi i inspirowane Jake Paulem, Blowkiem, Rezim i Stuu. Pomysł okazał się na tym satysfakcjonujący, że młody youtuber postanowił wznieść się na poziom amerykański i zrealizować serię filmików we wspólnej willi. Dzisiaj oprócz filmików całej Ekipy, na kanale znajdziemy też osobne filmowe vlogi oraz wyzwania poszczególnych członków grupy. Należą do niej: Friz, Tromba, Mini Majk, Wersow, Poczciwy Krzychu, Nowciax, Murcix, Patec Wariatec, Marcysia, Kasia Bożek oraz Wujek Łuki. Kanały każdego z twórców obserwuje dzisiaj od kilkuset tysięcy aż do ponad miliona widzów. Kanał Ekipy na YouTube chwalony jest m.in. za zasięgowość, konsekwencję w tworzeniu treści oraz rozrywkowy charakter profilu.  Grupą docelową co do zasady są młodzi ludzie – nastolatki, jednak coraz częściej, z ciekawości, sięgają do nich również dorośli.

Ekipa – fenomen młodego pokolenia

W lutym 2020 roku Ekipa wydała swój pierwszy singiel zatytułowany „Przejmujemy jutuby”, z kolei drugi „3Kipa” dotarła na szczyt polskiej listy Spotify oraz Apple Music i iTunes. 26 czerwca zespół wydał debiutancki album pt. Sezon 3, który jeszcze na etapie przedsprzedaży pokrył się złotem. 8 sierpnia 2021 odbył się pierwszy koncert Ekipy w Krakowie. Z kolei marcu 2022 roku premierę miała nowa piosenka zatytułowana SE4ON. Ekipa po raz kolejny współpracowała przy jej wykonaniu z Jakubem B.R.O. Bireckim, a klip do najnowszego singla powstał w Stanach Zjednoczonych.

O Ekipie głośno zrobiło się dodatkowo w marcu 2021 roku, kiedy to marka nawiązała współpracę z Lodami Koral. Towarzyszyła temu swego rodzaju tajemnica, która sprawiała, że lody o smaku truskawkowym i cytrynowym znikały ze sklepowych półek szybciej niż cokolwiek innego. Popularność lodów po kilku tygodniach sprzedaży była przyrównywana przez starsze pokolenia do sukcesu lodów Bambino z czasów PRL. Dodatkowo we wrześniu 2021 roku firma wypuściła z Ekipą dodatkowo na rynek oranżadę gazowaną sygnowaną przez zespół.

Ekipa Friza współpracowała także z Energylandią, Herlitz oraz Biedronką, w której pojawiły się donuty z logotypem Ekipy.

Dodatkowo Ekipa zdecydowała się na wypuszczenie na rynek serii ubrań oraz gadżetów sygnowanych swoim logotypem. Produkty te, podobnie jak lody Koral, rozchodziły i rozchodzą się niezmiennie w rekordowo szybkim tempie.

Similar Posts